طراحی سایت، محتوا،سئو و دیجیتال مارکتینگ

سئو (SEO) چیست؟

2,940

سئو چیست؟

راهنمای سریع برای بهینه سازی موتور جستجو

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشترازاین طریق انجام می گیرد. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

سئو به معنای “بهینه سازی موتورهای جستجو” است. این فرایند گرفتن ترافیک از نتایج جستجوی “آزاد”، “ارگانیک”،”سرمقاله” یا “طبیعی” در موتورهای جستجو است.

 تحقیقات نشان می دهد که وب سایت ها در صفحه اول گوگل تقریبا ۹۵ درصد از کلیک ها را دریافت می کنند.

what is seo

Tools-for-seo سئو چگونه کار می کند؟

ترافیک اصلی وب سایت ها از موتورهای جستجو مانند Google ،Bing و Yahoo بدست می‌آید. بنابراین موتورهای جستجو راه حلی برای رسیدن کاربران به انواع داده ها به وب سایت شما است.

گوگل از بیش از ۲۰۰ علامت برای به ثمر رساندن نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند و سئو شامل فعالیت‌های تکنیکی و خلاقانه برای نفوذ و بهبود برخی از آن سیگنال‌های شناخته‌شده می‌باشد. اغلب مفید است که بیش از حد بر روی سیگنال‌های رده‌بندی فردی تمرکز نکنید و به هدف گسترده‌تر گوگل نگاه کنید، تا بهترین پاسخ را برای کاربران خود فراهم کنید.

سئو چیست

سئو شامل این است که یک وب سایت در دسترس باشد، از لحاظ فنی، از کلماتی استفاده می‌کند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. در نتیجه یک تجربه کاربر عالی، با کیفیت خوب و بالا، محتوای تخصصی که به پاسخ پرس و جو کاربر کمک می‌کند، فراهم می‌کند.

گوگل یک تیم بسیار بزرگ از بازرسان با کیفیت جستجو دارد که کیفیت نتایج جستجو را ارزیابی می‌کند، که به یک الگوریتم یادگیری ماشین تغذیه می‌شود. دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو گوگل، جزئیات و نمونه‌های بسیاری از آنچه که گوگل به عنوان محتوا و وب سایت با کیفیت پایین یا وب سایت ارایه می‌دهد، و تاکید آن‌ها بر تمایل به پاداش دادن به سایت‌هایی است که به روشنی تخصص، اختیار و اعتماد خود را نشان می‌دهند.

گوگل از یک الگوریتم مبتنی بر هایپر لینک (که به عنوان “PageRank” شناخته می‌شود) استفاده می‌کند تا محبوبیت و قدرت یک صفحه را محاسبه کند، و درحالی که گوگل به مراتب پیچیده‌تراست، این هنوز هم یک سیگنال بنیادی دررده‌بندی است. بنابراین SEO شامل فعالیت‌هایی برای کمک به بهبود تعداد و کیفیت “لینک‌های ورودی” به یک وب سایت از دیگر وب سایت‌ها می‌باشد.

سئو شامل چه چیزی می شود؟

سئو شامل فعالیت‌های تکنیکی و خلاقانه است که اغلب به دو گروه “سئو داخلی” و “سئو خارجی” گروه بندی می شود .این اصطلاح کاملا تاریخی است،  اما درک آن مفید است، زیرا عملکردهایی را تقسیم می‌کند که می‌توانند بر روی یک وب سایت اجرا شوند و از یک وب سایت دور شوند.

این فعالیت ها نیاز به تخصص دارد، اغلب از افراد مختلف است، زیرا مهارت هایی که نیاز به انجام آن ها درسطح بالایی است، کاملا متفاوت هستند. اما این فعالیت ها همچنین می‌توانند یاد گرفته شوند. گزینه دیگر استخدام یک موسسه تخصصی سئو یا مشاور سئو برای کمک به مناطق مورد نیاز است.

سئو چیست

  • سئو داخلی

سئو داخلی به فعالیت‌های یک وب سایت برای بهبود قابلیت دید ارگانیک اشاره می‌کند. این به معنای بهینه‌سازی وب سایت و محتوا برای بهبود قابلیت دسترسی، تناسب و تجربه برای کاربران است. برخی از فعالیت‌های معمول سئو داخلی شامل موارد زیراست:

* کلیدواژه

تجزیه و تحلیل انواع کلمات و فرکانس مورد استفاده مشتریان آینده برای پیدا کردن یک محصول یا محصولات. درک قصد و انتظارات کاربران از جستجو آنها.

* بازرسی فنی

تضمین وب سایت می‌تواند به درستی مورد هدف قرار گرفته و شاخص شده باشد، و عاری از خطا یا موانع تجربه کاربر است.

* بهینه سازی سایت

بهبود ساختار وب سایت، راهبری داخلی، همترازی مجدد صفحه و محتوای رابط برای کمک به اولویت ‌بندی مناطق کلیدی و هدف یابی عبارات جستجوی مرتبط.

* تجربه کاربر

تضمین محتوا، تخصص، اقتدار و اعتماد را نشان می‌دهد، استفاده سریع، کامل و در نهایت درست بهترین تجربه ممکن برای کاربران در برابر رقابت را فراهم می‌کند.

فهرست بالا فقط بر روی تعداد کمی از فعالیت‌های دخیل در سئو داخلی به عنوان یک مرور کلی اشاره دارد.

  • سئو خارجی

سئو خارجی به فعالیت‌هایی اشاره دارد که در خارج از یک وب سایت انجام می‌شود تا قابلیت دید ارگانیک را بهبود بخشد. این اغلب به عنوان “ساختمان لینک” یاد می‌شود، که هدف از آن افزایش تعداد لینک‌های قابل‌اعتماد از دیگر وب سایت‌ها است، چرا که موتورهای جستجو از آن‌ها بعنوان یک امتیاز به عنوان یک رای اعتماد استفاده می‌کنند.

پیوندها از وب سایت‌ها و صفحات با اعتماد، محبوبیت و ربط ارزش بیشتری را به وب سایت دیگر منتقل خواهند کرد تا یک وب سایت ناشناخته و ضعیف (وب سایتی که سئو خارجی ندارد) که مورد اعتماد موتورهای جستجو نیست. بنابراین کیفیت یک لینک مهم‌ترین سیگنال است.

برخی از فعالیت‌های معمول سئو خارجی شامل موارد زیراست.

* بازاریابی محتوا

وب سایتهای معتبر به محتوای استثنایی پیوند دارند. بنابراین ایجاد محتوای شگفت انگیز به جذب لینک کمک خواهد کرد. این ممکن است شامل نحوه هدایت، داستان، تجسم، اخبار یا تحقیق با داده های قانع کننده باشد.

* دیجیتال PR

روابط عمومی دلایل صحبت و پیوند با وب سایت های دیگر را فراهم می کند. این ممکن است جریان داخلی، نوشتن برای انتشارات خارجی، تحقیقات اصلی یا مطالعات، مصاحبه های تخصصی، نقل قول ها، قرار دادن محصول و موارد دیگر باشد.

* توسعه و پیشرفت

 این شامل برقراری ارتباط با روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، تأثیرگذار یا مدیر وب سایت در مورد یک نام تجاری، منبع، محتوا یا روابط عمومی برای ایجاد پوشش و در نهایت کسب لینک به یک وب سایت است.

جمع بندی

سئو یک علم همیشه در حال تحول، تمام نشدنی و چند بعدي مي باشد. هر سئوکاری دوست دارد که فرمولی برای سئوي هر چه بهتر سایت پیدا کرده و آن فرمول را به تبیین همه قوانین سئو برای سایت مورد نظرشان بپردازد.

سئو به حدی پیچیده است که در یک قالب نمی گنجد. سئو همواره در حال تحول قوانین پایه ای حول خود است. تاکتیک اصلی آن، آنالیز اقدامات انجام شده می باشد.

به یاد داشته باشید که همواره فعالیت رقبا را زیر نظر گرفته و با الهام گرفتن از آنها به موفقیت در سئو نزدیکتر شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.